7 Mar —

€690.000 voor Europese groei camper deelplatform Goboony

Sterke community van Utrechtse start-up maakt van crowdfunding een succes

Utrecht - 26/02/2018 - https://www.symbid.nl/ideas/8287-goboony

Het Utrechtse camper-deelplatform Goboony heeft met succes een crowdfundingcampagne van €690.000 afgerond via Symbid. Het succes van de campagne werd gedreven door de sterke community van Goboony campereigenaren, de Goonies. Ruim 350 investeerders hebben Goboony gesteund en kunnen nu mee gaan profiteren van de toekomstige groei van dit internationaal snel groeiende bedrijf. De financiering zal worden gebruikt om de internationale groei verder door te zetten en uit te groeien tot het grootste camper deelplatform van Europa.

Share the freedom

Ruim 2 miljoen campers in Europa staan gemiddeld 11 maanden per jaar stil. Daar zagen Foppe Mijnlieff en Mark de Vos, oprichters van Goboony een kans. Campereigenaren kunnen door verhuur van hun camper een deel van de kosten van het bezit van een camper terugverdienen, terwijl ze tegelijkertijd andere mensen de mogelijkheid geven om de vrijheid van een vakantie met een camper te ervaren. Share the freedom! Zoals ze bij Goboony zeggen. En dat gaat als enorm goed: In 2017 groeide het huur volume met 300% tot ruim €3 miljoen, en in de eerste maand van 2018 werd alweer een groei van 241% gerealiseerd ten opzichte van het jaar ervoor. Goboony startte in Nederland maar draait inmiddels met succes ook al in België, Italië en het Verenigd Koninkrijk.

Goonies betrekken bij de groei

Goboony wil uitgroeien tot het grootste camper-deelplatform van Europa en daarvoor wilde het financiering aantrekken. Het bedrijf beschikt over een hele sterke community van camper eigenaren, genaamd Goonies, die het bedrijf en de missie een warm hart toe dragen. Om deze Goonies nog meer onderdeel te kunnen maken van het bedrijf, koos Goboony voor een deel van de benodigde financiering daarom voor een crowdfunding campagne. En met succes. Mark de Vos is trots op de massale steun van de Goonies: “Het is echt heel mooi om te zien dat zoveel gebruikers en andere mensen die ons een warm hart toe dragen hebben geïnvesteerd in onze bedrijf en onze missie”.