4 Sep —

Nieuw initiatief van Kijkshop haalt € 1 mln op via crowdfunding

Rotterdam - 30 augustus 2017 - www.symbid.nl/tone
Klanten en medewerkers worden eigenaar van “het nieuwe Kijkshop”

TONE, het platform dat retailers de mogelijkheid biedt over te stappen naar een People2People platform, heeft met een crowdfunding campagne het doelbedrag €1 mln behaald. Kijkshop, initiatiefnemer van TONE, gaat als eerste retailer gebruik maken van dit platform en wilde klanten en medewerkers de kans geven om mede eigenaar te worden van “het nieuwe Kijkshop”. De crowdfunding campagne draait nog tot en met deze donderdag door op Symbid.nl.

Ambassadeurs steunen nieuwe route

Kijkshop gooit het roer om met haar nieuwe initiatief TONE. Tegen het einde van de zomer lanceert het een People2People platform waar consumenten elkaar adviseren over aankopen en een commissie kunnen verdienen wanneer een product wordt verkocht. “Het nieuwe Kijkshop” is daarmee voor consumenten en door consumenten. Door de crowdfunding campagne bij eigenvermogen crowdfunder Symbid kregen consumenten de kans om ook echt eigenaar te worden van dit platform.

1 op de 5 Kijkshop medewerkers heeft mee geïnvesteerd.

Niet alleen de consument is enthousiast over het nieuwe concept. Ook de medewerkers zijn begaan met het nieuwe initiatief van Kijkshop. Meer dan 21% van de medewerkers heeft een bijdrage geleverd om de doelstelling van 1 miljoen te behalen.

“We zijn blij om te zien dat we positieve feedback krijgen van onze medewerkers en dat een deel ook daadwerkelijk heeft geïnvesteerd om mede-eigenaar te worden. Dit zijn de mensen die het tot een succes moeten gaan maken en dus is het belangrijk dat ze hierin geloven”, aldus Björn Serving, director of people bij Kijkshop.

Een medewerker van Kijkshop verklaart: “Ik werk al meer dan 10 jaar voor Kijkshop en na lang achterstallig onderhoud is dit de verandering waar we allemaal op zaten te wachten. Dat maakt dat ik vol vertrouwen mee-investeer en vertrouwen heb in de toekomst.”

Betrouwbaar advies

Steeds meer vertrouwen we op advies van anderen wanneer we een aankoop willen doen. Een verkoper heeft er belang bij bepaalde producten te verkopen, kun je die dan wel vertrouwen? Kijkshop gaat hier volledig op in door af te stappen van de fysieke winkels een over te stappen naar een People2People platform waar consumenten een belangrijke rol spelen door elkaar te adviseren. “Zo kunnen we de consumenten betrekken en ook iets laten verdienen als een product wordt verkocht”, aldus Björn Serving.

€1 man crowdfunding

De financiering die met de crowdfunding campagne is opgehaald zal worden gebruikt voor de verdere ontwikkeling van het TONE platform. TONE heeft grote ambities en het plan is dat meerdere Europese retailers het voorbeeld van Kijkshop gaan volgen door ook gebruik te gaan maken van dit platform.

Een van de grootste crowdfunding campagnes in de afgelopen jaar.

Het is slechts voor een enkel initiatief weggelegd om een bedrag boven de miljoen op te halen. “€1 mln ophalen via crowdfunding is een uitdaging, maar voor het vernieuwende concept van TONE was voldoende belangstelling om dit tot een succes te maken.” aldus Jeroen Bontje van Symbid.