14 Jul —

Symbid crowd investeert samen met Eneco in server verwarmer Nerdalize

Rotterdam/ Delft - 13 juli 2017 - Symbid www.symbid.com
Crowdfunding campagne Nerdalize resulteert in ruim €750k als onderdeel van grotere investeringsronde

Het Delftse Nerdalize, dat huizen verwarmt met server warmte, heeft ruim €750.000 opgehaald via een crowdfunding campagne bij Symbid. Crowdfunders kregen de kans mee te investeren met Eneco dat als strategisch partner ook investeerde in Nerdalize. Met de investering kunnen nu 50 huizen worden voorzien van gratis warmte.

Huizen verwarmen met cloud servers

Nerdalize plaatst server verwarmingen in huizen. Bedrijven en onderzoekers gebruiken de servers via de cloud om op te rekenen. De warmte die zo ontstaat wordt omgezet in warm water. Huiseigenaren besparen zo op hun gasrekening, en Nerdalize is in staat cloud rekenkracht aan te bieden aan bedrijven en onderzoekers tegen een lagere prijs dan concurrenten zoals Google, Microsoft en Amazon. Het product is getest en klaar voor de markt. Met de financieringsronde gaat het bedrijf 50 woningen voorzien van server verwarmingen.

Mee investeren met Eneco

Energiebedrijf Eneco is strategisch partner van Nerdalize en heeft geholpen bij de productontwikkeling en de succesvolle testfase. Nu gaan Nerdalize en Eneco samen uitrollen in Nederland. Als onderdeel van een grote investeringsronde investeerde Eneco ook in Nerdalize. De Symbid crowdfunding campagne was onderdeel van dezelfde financieringsronde om crowdfunders de kans te geven om mee te investeren tegen vergelijkbare voorwaarden als Eneco en business angels.

Nerdalize haalde eerder al met succes financiering op via 2 kleinere crowdfunding campagnes bij Symbid. Boaz Leupe, oprichter en CEO van Nerdalize, koos heel bewust voor crowdfunding: “We merken dat er veel interesse is om onderdeel te worden van onze missie en via de crowdfunding campagne hebben we private investeerders de kans gegeven mee te doen. Ze konden zo mee investeren met professionele investeerders” Robin Slakhorst van Symbid is trots op het succes van Nerdalize: “In 2013 hielpen we Nerdalize via een crowdfunding campagne aan het benodigde kapitaal om te starten. Het is prachtig om te zien dat Nerdalize, nadat ze grote stappen hebben gezet, bij Symbid terugkomt om onze investeerders de kans te geven mee te investeren met grote investeerders, een mooie win-win voor alle betrokkenen”.