13 Feb —

Solarus levert revolutionaire technologie voor duurzame energie

Rotterdam, NL – 19 december 2016 – Symbid www.symbid.com

Winnaar Accenture Innovation Award 2016 succesvol met Symbid crowdfunding campagne en kan wereldwijd CO2-emissie bestrijden

Na jarenlang investeren in Research en Development is Solarus nu klaar om CO2 emissie wereldwijd drastisch te gaan reduceren. De revolutionaire Solarus PowerCollectors produceren warmte én elektriciteit op één en het zelfde oppervlak, waarmee ze tot 4x meer energieopbrengst realiseren dan traditioneel PV. Nu het product stabiel is en klaar voor groei, startte de winnaar van de Accenture Innovation award een week geleden met een aandelen crowdfunding campagne bij Symbid zodat ook de crowd onderdeel kan worden van het bedrijf. De teller staat inmiddels op ruim €400.000.

Uniek product

De wereld bevindt zich midden in de transitie van fossiele brandstoffen naar duurzame energie bronnen. De vraag naar duurzame energie bronnen groeit daarmee explosief. 50% van alle energie consumptie wereldwijd gaat jaarlijks naar de productie van warmte. De PowerCollector van Solarus vangt hitte direct op van de zon. Daar bovenop produceert het elektriciteit.

Veel erkenning

Solarus won in 2016 de Accenture Innovation award voor clean and affordable energy en is lid van zowel B Corp als de Social Stock Exchange in Londen. In 15 landen zijn contracten afgesloten voor meer dan 30 projecten met ruim 1.000 PowerCollectors.

De kracht van samenwerken

Nu Solarus beschikt over een stabiel product, een internationale markt, een product faciliteit voor grote volumes, en professionele investeerders geloven in het bedrijf is het moment daar om ook de crowd de kans te geven deel te nemen in dit bedrijf.

Daarom startte Solarus afgelopen week, als onderdeel van een financieringsronde van in totaal €6 mln, een aandelen crowdfunding campagne bij Symbid. De teller staat inmiddels al ruim €400.000. Daarmee is de campagne, die nog steeds doorloopt, nu al een groot succes. Nu afgelopen week ook een Zwitserse partner € 1 miljoen investeerde is de financieringsronde bijna gevuld en wordt de crowdfunding, waarin gemikt op een opbrengst boven de € 500.000 het sluitstuk.

Bekijk hier de lopende campagne: https://www.symbid.nl/ideas/7889-sunpower-for-the-people

In samenwerking met een groeiend internationaal netwerk van distributeurs en assemblage partners mikt Solarus de komende 3 jaar op een verkoop van 400.000 PowerCollectorsTM.

Over het bedrijf en de missie

Solarus is opgericht in 2006 en ontwikkelt, produceert en verkoopt hybride zonne collectoren met een maximale efficiëntie van 70%. Het hoofdkantoor van het bedrijf bevindt zich in Venlo en daarnaast heeft Solarus een R&D centrum in Gävle (Sweden). Solarus werkt wereldwijd met lokale distributeurs en installaterus en is nu actief in Europa, Zuid Afrika, India en Turkije. De visie van het bedrijf is ‘Sunpower for the people’. De missie is het terugdringen van energie armoede en het bestrijden van CO2 emissie en vervuiling door verbranding van fossiele brandstoffen. Mede hierdoor is Solarus lid van BCorp